مقالات

تفاوت هودی و سویشرت چیست؟

تفاوت هودی و سویشرت

شاید یکی از رایج‌ترین پوشاکی که در فصل سرد سال پوشیده می‌شود هودی یا سویشرت باشد. هودی و سویشرت بدون شک از آن دسته از پوشاک‌هایی بوده که مورد علاقه تمامی افراد در تمامی سنین است که خب مسلما در میان نوجوانان و جوانان بیشتر دیده شد و بدون شک این دسته افراد عاشق آن هستند. بنابراین اگر به دنبال یک هدیه در فصل پاییز، زمستان و یا حتی بهار هستید بدون شک با خرید سویشرت و یا هودی ضرر نخواهید کرد  و به هر کسی که آن را هدیه بدهید آن را دوست خواهد داشت.

تنوع رنگ سویشرت و هودی در بازار بسیار زیاد بوده و از آنجایی که یک نوع لباس اسپورت محسوب می‌شود، افراد می‌توانند با هر سلیقه‌ای که دارند آن را بر تن کنند و بپوشند. البته که دنیای چاپ هم اخیرا تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب و خرید سویشرت و هودی در میان افراد در دنیا داشته است. چرا که همیشه شخصی سازی یک لباس یا هر وسیله دیگری یک اتفاق جالب و جذاب به خصوص برای نوجوانان و افراد جوان است.

اینکه بتوانند هر متن و طرحی را بر روی سویشرت و هودی خود داشته باشند حس خوشایندی قطعا خواهد داد. البته که در فروشگاه آنلاین جامه نو انواع طرح گرافیکی و نوشته در حوزه‌های انیمیشن، گیمینگ، فیلم، ناسا، دیالوگ‌ها و برندهای معروف و طرح‌های خنده‌دار موجود است که فقط کافیست از میان طرح‌ های موجود یک طرح را انتخاب و ثبت سفارش نمایید تا طرح دلخواه شما بر روی سویشرت و یا هودی چاپ و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

برای چاپ روی هودی پس مشاهده نمونه کارها، فقط کافیست با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و بعد از دریافت مشاوره درخصوص انتخاب طرح، رنگ، اندازه و سایز پارچه و طرح دلخواه سفارش خود را ثبت نمایید.

جهت خرید و قیمت هودی و سیشرت + چاپ طرح دلخواه

در واتس اپ همه روزه و 24 ساعته از ما مشاوره بگیرید.

هودی

هودی چیست؟

در تاریخ خیلی قبل تر از دوران ما، استفاده از هودی هم رایج بوده البته که نه با شکل و ظاهر امروزی، در زمان‌های قدیم راهبان یک نوع لباس بلند کلاه دار که تا زانو هم می‌آمد چیزی بسیار شبیه به هودی بر تن می‌کردند که بعدها با گذر زمان به شکل امروزی تبدیل شد. اما آن چیزی که باعث افزایش محبوبیت هودی شد علاقه زیاد رپرها، خوانندگان هیپ هاپ و بسیاری از ورزشکاران به این لباس بود که همین امر باعث شد طرفداران هودی در تمامی دنیا در چند سال اخیر روز به روز در حال افزایش باشد.

هودی یک نوع لباس راحتی معمولا گشادی است که کارکرد آن شبیه به کاپشن بوده و دارای جیب‌های جلویی است. این لباس‌ها معمولاً از پارچه‌ای نسبتاً ضخیم و گرم برای استفاده در فصل‌های سرد ساخته می‌شوند. هودی‌ها اغلب برای استایل غیررسمی و ورزشی استفاده می‌شوند اما نوع‌های مختلفی از طراحی‌ها و استایل‌ها برای این لباس‌ها وجود دارد که ممکن است مناسب برای استفاده در موقعیت‌های مختلف باشند.

ویژگی اصلی هودی، وجود یک هود قابل تنظیم و جیب‌های جلویی است که به عنوان یک لباس محافظ دربرابر سرما در قسمت سر و دست‌ها عمل می‌کنند. این لباس‌ها جلو بسته و کلاه دار بوده و به دلیل راحتی و گرمایی که ارائه می‌دهند، برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی یا شرایط عادی مثلا در کوچه و خیابان‌ها یا حتی مدارس و کلاس‌های درس و ورزش بسیار مورد علاقه هستند و مورد استفاده قرار می‎‌گیرند.

هودی‌ها ممکن است با انواع مختلفی از جنس‌ها و طراحی‌ها ایجاد شوند تا به مخاطبان مختلفی با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف هماهنگ باشند. هودی‌ها معمولا از جنس نخ و پنبه هستند و جنس داخلی آنان پشم است.

هودی دروس چیست؟

این نوع هودی معمولا جنس ضخیم‌تری نسبت به سایر مدل‌های آن دارند و با الیاف پنبه بافته و از چندین لایه نخ استفاده می‌شود. هودی دروس معمولا توسط نوجوانان و جوانان در فصل زمستان بیشتر از سایر فصول به فروش می‌رسد.

انواع مختلف هودی شامل:

  • هودی بلند
  • هودی کوتاه
  • هودی با زیپ نیمه
  • هودی جلو بسته
  • هودی اور سایز
  • هودی ساده
سویشرت

سویشرت چیست و چه کاربردی دارد؟

سویشرت یک نوع لباس راحتی است که مخصوصاً برای زمان‌هایی که نیاز به لباسی از لحاظ راحتی دارید طراحی شده است. این لباس اغلب از پارچه نرم و محکم ساخته شده و معمولاً دارای دکمه یا زیپ هستند.  سویشرت را می‌توان در فصل پاییز از روی یک لباس آستین بلند پوشید تا هم راحت بوده و هم گرمای بیشتری برای شما فراهم کند.

سویشرت‌ها برای مصارف مختلفی از جمله تمرینات ورزشی، مراسم رسمی غیررسمی، یا حتی برای استفاده در منزل یا در محیط کار مناسب هستند. این لباس‌ها می‌توانند با شلوار جین، شلوار ورزشی یا شلوارهای پارچه‌ای ست شوند و به عنوان یک لباس راحت و غیررسمی برای فعالیت‌های روزمره مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر این، سویشرت‌ها ممکن است دارای طرح‌ها، الگوها و رنگ‌های مختلفی بوده و از جنس‌های مختلفی تشکیل شده باشد.

از آنجایی که سویشرت معمولا با هودی اشتباه گرفته می‌شود اما تفاوت‌های چشمگیری با هم دارند. سویشرت‌ها معمولا فاقد کلاه هستند و بیشتر دکمه دار و زیپ دار هستند اما خب مدل‌های جلو بسته آن هم در بازار موجود است که طرفداران بیشتری دارد چرا که هم راحتتر بوده و هم عملکرد نزدیکتری به هودی دارد و از لحاظ بصری هم طرح‌های جذابی دارند جدایی از آن که می‌توان از طرح‌های دلخواه جهت چاپ بر روی سویشرت هم استفاده کرد و آن را باب سلیقه خودتان شخصی سازی کنید.

در بسیاری از شرکت‌های مطرح در دنیا به خصوص شرکت‌هایی که کارکنان جوان‌تری دارند برند یا لوگوی خود را بر روی سویشرت چاپ می‌کنند و از این طریق یک تبلیغ غیرمستقیم دارند که این امر جدیدا در بسیاری از شرکت‌ها استفاده شده و در حوزه مارکتینگ تاثیر مثبت بسیار زیادی داشته است.

تفاوت هودی و سویشرت چیست؟

همانطور که در بالاتر هم گفته شد اولین تفاوت آن در این است که تمامی هودی ها جلو بسته و کلاه دار بوده اما سویشرت ها زیپ دار، دکمه دار بوده و فاقد کلاه هستند ممکن است گاهی جلو بسته هم باشند اما کلاه ندارند.

همچنین تمامی سویشرت‌ها دارای جیب‌های کوچکی هستند که خب در هودی جیب‌های آن بزرگتر است و معمولا به شکل کانگورویی بوده که دست‌ها از دو طرف در داخل جیب به هم می‌رسند.

اما شباهتی که دارند در این است که هر دو را می‌توان با یک سبک اسپورت پوشید. اگر که سرمایی هستید پیشنهاد می‌کنیم هودی پشمی را انتخاب نمایید چرا که گرمای بیشتری را برای شما خواهد داشت.

چه لباس هایی را با هودی و سویشرت ست کنیم؟

معمولا همراه هودی یا سویشرت‌های جلو بسته فقط کافیست یک شلوار جین یا کتان بستگی به جنس و سبک هودی و سویشرت دارد بر تن کرد اما اگر سویشرت شما زیپ دار و جلو باز بوده معمولا یک لباس ساده و بدون طرح جذاب‌تر خواهد بود.  هودی و سویشرت دو لباس راحت و اسپرت هستند که می‌توانند با بسیاری از لباس‌ها ست شوند. به طور کلی، می‌توانید این لباس‌ها را با لباس‌های زیر استفاده کنید:

  • شلوار جین: با یک جفت شلوار جین معمولی یا جین تیره یا روشن، هودی و سویشرت به خوبی ست می‌شود.
  • شلوار ورزشی: با شلوارهای ورزشی راحت و متناسب با رنگ هودی یا سویشرت خود می‌توانید یک تیپ اسپرت خوب داشته باشید.
  • شورت: در روزهای گرم‌تر، می‌توانید هودی یا سویشرت را با شورت‌های کوتاه ست کنید.
  • کتانی: همچنین می‌توانید یک کتانی را با هودی یا سویشرت ست کنید تا ظاهری دم دستی و ورزشی‌تر داشته باشید.

با توجه به سلیقه شخصی و فصل، می‌توانید این لباس‌ها را با لباس‌های دیگر ست کنید. همچنین، انتخاب رنگ‌ها و الگوها نیز می‌تواند تأثیر زیادی در ایجاد ظاهری خاص داشته باشد بنابراین به رنگ و طرح‌های آن توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *